نساجی موزیک

نساجی موزیک

ساخت وبلاگ

امکانات وب

آموزش با تصویرسازی در موسسه حرف آخر

موسسه حرف آخر فعالیت خود را از سال 1390 با ارائه پکیج‌های متفاوت آغاز کرده است. این موسسه برای دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور جدیدترین روش‌های آموزشی را ارائه می‌دهد. بسیاری از دانش‌آموزان پس از ماه‌ها تلاش و مطالعه، مفاهیم و مطالب درسی را در کنکور فراموش می‌کنند. به نظر شما دلیل این اتفاق چیست؟ تمامی مطالب درسی در نیمکره چپ مغز دانش‌آموزان ثبت شده است. حرف آخر با استفاده از روش‌های آموزشی جدید، مفاهیم درسی را به صورت تصویرسازی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد. استفاده از تصویرسازی و انیمیشن‌سازی مفاهیم را به صورت بلندمدت در حافظه دانش‌آموزان ثبت می‌کند. این سوال برای دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور پیش می‌آید که چرا حرف آخر؟ در این مقاله ویژگی‌های منحصربه‌فرد این موسسه را بررسی می‌کنیم.

 

 

آموزش با تصویرسازی و انیمیشن در موسسه حرف آخر : خیال تا واقعیت

موسسه حرف آخر با استفاده از تصویرسازی و انیمیشن، مفاهیم را آموزش می‌دهد. چرا این موسسه از تصویرسازی استفاده می‌کند؟ زیرا دانش‌آموزان باید از هر دو نیمکره مغز برای یادگیری مفاهیم استفاده کنند. متاسفانه در بیشتر آموزشگاه‌های کشور، دانش‌آموزان برای یادگیری فقط از نیمکره چپ استفاده می‌کنند. زمانی‌که مفاهیم به صورت انیمیشن آموزش داده می‌شوند مفاهیم به نیمکره راست منتقل می‌شوند. نیمکره راست حافظه بلندمدتی دارد. همین موضوع موجب می‌شود که مفاهیم برای طولانی مدت در ذهن دانش‌آموزان باقی بماند. شما می توانید قیمت محصولات حرف آخر را مشاهده کنید.

استفاده از الگو به جای تکنیک

بسیاری از موسسات و آموزشگاه‌های کشور برای حل سوالات از تکنیک‌های خاص استفاده می‌کنند. این تکنیک‌ها فقط برای حل یک سوال مناسب هستند. دانش‌آموزان نمی‌توانند در جلسه کنکور تمامی این تکنیک‌ها را به یاد بیاورند. موسسه حرف آخر روش جدیدی را برای این موضوع ابداع کرده است. استفاده از الگو به جای تکنیک! این موسسه با ارائه الگو کمک می‌کند تا دانش‌آموزان یا یک راه به سوالات مختلفی پاسخ دهند. الگو در حرف آخر دو مرحله دارد:
⦁ آموزش تمام مفاهیم درسی به صورت تصویری
⦁ برقراری ارتباط بین مفاهیم در نیمکره راست مغز

منبع : https://www.chetor.com/198979-%d8%ad%d8%b1%d9%81-%d8%a2%d8%ae%d8%b1-%d8%b1%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1-1400-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d9%88%d8%b3%d8%b3%d9%87-%d8%ad%d8%b1%d9%81-%d8%a2%d8%ae%d8%b1-%d8%a8%d8%b2%d9%86/

نساجی موزیک...
ما را در سایت نساجی موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ممود بازدید : 662 تاريخ : سه شنبه 5 اسفند 1399 ساعت: 8:37

کاندوم چیست ؟

امروزه استفاده و خرید کاندوم میان زوجین بسیار پر طرفدار شده است و برای سلامت جنسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است تا حدی که کارشناس های سلامت برای استفاده از کاندوم تاکید دارند زیرا استفاده از کاندوم می تواند باعث بالا بردن سواد جنسی میان زوجین و پیشگیری از بیماری های آمیزشی بشود .

کاندوم چیست ؟

به صورت کلی می توان گفت کاندوم یک وسیله مورد استفاده برای آقایان است که می تواند از بارداری تا حد بالایی پیشگیری کند و باعث جلوگیری از انتقال عفونت های آمیزشی میان زوجین هم باشد . به دلیل اهمیت بالایی که استفاده از کاندوم دارد می خواهیم در این متن شما را به شناخت کامل از این وسیله برسانیم تا بتوانید با آگاهی کامل از آن استفاده کنید .

کاندوم را می توان یک وسیله کشسانی و منعطف به عنوان یک پوشش با جنس پلاستیکی از لاتکس  معرفی کرد که توسط آقایان مورد استفاده قرار می گیرد  . استفاده از کاندوم می تواند از تماس آلت های تناسلی زوجین در هنگام برقراری رابطه جنسی با یکدیگر جلوگیری کند .

مزایای کاندوم چیست ؟

  • جلوگیری از برخورد مستقیم آلت های تناسلی زوجین به صورت مستقیم با یکدیگر
  • جلوگیری از بارداری خانم ها ( % 85 تا 95 % )
  • روان کننده بسیار عالی برای آسان سازی رابطه جنسی
  • دارای اسپرم کش برای جلوگیری از بارداری
  • جلوگیری از انتقال عفونت های آمیزشی
  • جلوگیری از انتقال بیماری میان زوجین
  • جلوگیری از انزال زود رس در مردان

انواع بیماری هایی که استفاده از کاندوم می تواند از آنها جلوگیری کند :

  • خرید کاندوم می تواند از انتقال بیماری های مراقبتی مختلف جلوگیری کند .
  • خرید کاندوم می تواند از انتقال زگیل تناسلی بین زوجین جلوگیری کند .
  • خرید کاندوم می تواند از انتقال بیماری ایدز بین زوجین جلوگیری کند .
  • خرید کاندوم می تواند از بیماری هپاتیت نوع سی بین زوجین جلوگیری کند .
  • خرید کاندوم می تواند از انواع بیماری های عفونی در بین زوجین جلوگیری کند .
نساجی موزیک...
ما را در سایت نساجی موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ممود بازدید : 569 تاريخ : يکشنبه 12 بهمن 1399 ساعت: 5:04

کسب درآمد از منزل
کسب درآمد

جدیدترین دوره کسب درآمد در منزل

تدریس و پشتیبانی : استودیو طراحی سالار پورایمانی

 

من سالار پورایمانی هستم و این متن شخصا توسط خودم، نگارش شده است. بیش از 12 سال هست که طراحی جواهرات انجام می دهم. من در این صفحه به شما کمک می کنم که تنها با داشتن یک لب تاب بتوانید کسب درآمد کنید. این پروسه آموزشی تنها 30 روز زمان می برد تا شما برای کسب و کار شخصی خود آماده شوید. در انتهای این آموزش می توانید درآمد دلاری داشته باشید.

 
کسب درآمد
 

چگونه کسب درآمد می کنیم؟

کسب درآمد دلاری از فروش فایل

قدم اول

عضویت در باشگاه

 
کسب درامد

قدم دوم

مشاهده آموزش ها

 
کسب درآمد

قدم سوم

ارسال فایل های طراحی شده

 
کسب درآمد

قدم چهارم

دریافت پول در ایران

 
کسب درآمد

مدرس : سالار پورایمانی

سالار پورایمانی مدرس طراحی جواهرات
 
  • مدیر و موسس استودیو طراحی سالار پورایمانی
  • سالار پورایمانی طراح و صاحب امتیاز برند BOGINI
  • برگزیده جشنواره طراحی طلا و جواهر تهران سال 1396
  • تالیف کاملترین خودآموز تصویری طراحی طلا و جواهر
  • مدرس دوره های عمومی و خصوصی نرم افزار ماتریکس
  • نویسنده رمان نُرت کریستی (انتشار یافته در سایت کتاب راه)
نساجی موزیک...
ما را در سایت نساجی موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ممود بازدید : 546 تاريخ : جمعه 3 بهمن 1399 ساعت: 8:13

آموزش جنگو

جنگو چیست و چه کاربردی دارد ؟


اگر تنها یک بار با زبان برنامه نویسی پایتون ، برنامه ایی نوشته باشید و همچنین با سایر زبان های برنامه نویسی هم کار کرده باشید ، به احتمال زیاد شیفته پایتون خواهید شد ، چرا که زبان برنامه نویسی پایتون در مقایسه با سایر زبان های برنامه نویسی از سطح بالاتری برخوردار می باشد و همچنین سینتکس راحت تر و آسان تری دارد. مانند بسیاری از زبان های برنامه نویسی ، زبان برنامه نویسی پایتون هم دارای کتابخانه ها و فریمورک های بسیاری می باشد که به برنامه نویسان در زمینه های مختلف کاری ، آزادی عمل بالایی ارائه می کند .
 

فریمورک چیست ؟

 
در واقع فریم ورک ها برای راحتی کار برنامه نویسان ، توسط برنامه نویسان دیگر تهیه و آماده می شوند تا متخصصانی که به دنبال عملکرد خاصی هستند بتوانند بدون صرف وقت آنچنانی عملکردها و برنامه های مختلف را پیاده سازی کنند. یکی از فریم ورک های محبوب پایتون ، جنگو می باشد که به طراحان و در واقع توسعه دهندگان وب سایت این اجازه را می دهد تا بتوانند در کمترین زمان ممکن وب سایت های مختلفی را طراحی و توسعه دهند .

مزایای استفاده از فریم ورک جنگو


جنگو بر پایه MVC و یا Model-View-Controller می باشد که باعث می شود فایل ها طبقه بندی و سازمان یافته تر باشند و همچنین دیباگ و رفع عیب هم برای برنامه نویسی و طراح سایت آسان تر باشد. علاوه بر این ها به همراه جنگو ، دیتابیس سبکی هم در اختیار برنامه نویس و یا توسعه دهنده وب سایت قرار دارد که می تواند اطلاعات را در این محل ذخیره و یا این اطلاعات را ویرایش دهد. فریمورک جنگو از رابط کاربری مناسبی هم برای توسعه دهندگان برخوردار می باشد که همگی این فواید باعث شده است که جنگو به انتخاب اول پایتون کارها برای توسعه و طراحی وب سایت تبدیل شود .برای مطالعه مقاله آموزش جنگو به مجله نوآوری های روز سر بزنید.

نساجی موزیک...
ما را در سایت نساجی موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ممود بازدید : 556 تاريخ : 12 دی 1399 ساعت: 21:44

برترین تلویزیون های ال جی 2019-2020

کمپانی ال جی با کمک برترین فناوری‌های روز دنیا، برای هر سلیقه و بودجه‌ای، یک تلویزیون ایده‌آل دارد. برای آشنایی با بهترین نلویزیون های ال جی در سال 2019 و 2020 میلادی، همراه با قیمت تلویزیون ال جی با ما باشید.

تلویزیون، این پنجره شگفتی‌ساز، نقطه کانونی تفریح و سرگرمی در فضای خانه است. تماشای شبکه‌های تلویزیونی، فیلم، سریال و مستند، لذت خاص خود را دارد. حتی گوش دادن به موزیک و ایستگاه‌های رادیویی نیز با تلویزیون های هوشمند، امکانپذیر می‌شود.

کمپانی LG یکی از با سابقه‌ترین سازندگان لوازم خانگی به شمار می‌آید. این سازنده مدل‌های هیجان‌انگیزی را در سال 2019 و 2020 برای علاقمندان خود معرفی کرده است. در این مقاله قصد داریم با جدیدترین و بهترین نلویزیون های ال جی آشنا شویم. اما قبل از آن به فناوری ساخت تلویزیون ال جی اشاره می‌کنیم. بدین ترتیب پاسخ سئوالاتی نظیر تفاوت تلویزیون OLED با LED برایتان آشکار خواهد شد.

 


فناوری ساخت بهترین تلویزیون های ال جی


در ساخت تلویزیون های هوشمند ال جی از فناوری‌های گوناگونی استفاده می‌شود. مهم‌ترین این تکنولوژی‌ها شامل OLED، NanoCell و LED است. در ادامه طرز کار این سه فناوری را به شکلی ساده برایتان شرح می‌دهیم. بدین ترتیب فرایند انتخاب و خرید تلویزیون برایتان بسیار آسان‌تر خواهد شد.

 


تلویزیون اولد (OLED) ال جی


طرز کار تلویزیون OLED بسیار ساده است. در این پنل‌ها، هر سلول تصویر (پیکسل) از 4 عدد LED خیلی ریز تشکیل می‌شود. کم و زیاد شدن شدت نورافشانی این LED های قرمز، سبز و آبی است که تمام رنگ‌ها را به نمایش در می‌آورد.

بدیهی است که خاموش بودن این LED ها، رنگ سیاه را می سازد. عمق رنگ سیاه در تلویزیون‌های OLED در دنیای تصویرسازی، نظیر ندارد. زاویه دید عالی نیز از دیگر مزایای خرید تلویزیون OLED محسوب می‌شود. هم اکنون بهترین تلویزیون های LG از نظر کیفیت تصویر، در رده OLED قرار دارند. هر کسی که خواهان تماشای فیلم با بهترین کیفیت ممکن است، مدل‌های OLED را به عنوان بهترین مدل تلویزیون های ال جی می‌شناسد.

از دیگر مزایای خرید تلویزیون OLED ال جی می‌توانیم به مصرف برق کم اشاره کنیم. این مدل‌ها همچنین ضخامت اندکی دارند. نازک بودن بدنه تلویزیون اولد الجی موجب آسان شدن نصب دیواری آن می‌شود. بدین ترتیب نیازی به میز تلویزیون دست و پاگیر نخواهید داشت و آسیبی به دکور داخلی خانه شما وارد نخواهد شد.

 


تلویزیون نانوسل ال جی


فناوری Nano Cell ال جی را می‌توان حد اعلای فناوری LCD به حساب آورد. بهترین تلویزیون های ال ای دی ال جی در رده نانوسل قرار می گیرند. تلویزیون‌های LCD برای تولید تصویر روشن، به نور پس زمینه نیاز دارند. این نور با کمک LED های سفید در پشت یا کناره‌های پنل تولید می‌شود. بنابراین تلویزیون‌های LCD، LED و Nanocell در اصل، شباهت زیادی به هم دارند.

تلویزیون نانو سل ال جی با کمک صدها LED سفید نصب شده در پشت پنل خود، می‌تواند بخش‌های تاریک را مستقل از اجزای دیگر تصویر، تیره کند. این بدان معناست که درجه سیاهی این مدل‌ها، به مراتب بهتر از تلویزیون‌های LED است.

کمپانی الجی، فناوری Quantum LED را به رسمیت نمی‌شناسد. از حق نگذریم، تفاوت محسوسی بین کیفیت تصویر QLED و نانوسل، به چشم نمی‌خورد. الجی معتقد است که تلویزیون نانوسل درجه سیاهی به مراتب بهتری نسبت به تلویزیون‌های LED دیگر دارد.

در عین حال، کسی که به دنبال بهترین Black Level است، به سراغ بهترین گزینه، یعنی خرید تلویزیون OLED خواهد رفت. بهترین تلویزیون های نانوسل ال جی در سال 2019 و 2020 در ادامه این مقاله، عنوان شده اند تا کار انتخاب و خرید برای شما آسان شود.

 


تلویزیون های LED الجی


در آخر به ارزان‌ترین تلویزیون های ال جی اسمارت می‌رسیم. در ساخت این مدل‌ها از نور پس زمینه جانبی (Edge) استفاده می‌شود. LED های سفید نصب شده در دور تا دور پنل LCD، با نورافشانی خود، تصویر را روشن می‌کنند. برخی مدل‌ها می‌توانند نورافشانی این دسته‌های LED سفید را برای بهبود کنتراست، به صورت جداگانه کم و زیاد کنند.

تلویزیون LG ال ای دی در مدل‌های 8K، فور کی و Full HD ساخته می‌شود. هم اکنون، محتوای 8K کافی به شکل فیلم، سریال و مستند در دسترس وجود ندارد. رزلوشن 1080p نیز پاسخگوی ابعاد 49 اینچ به بالا نیست و از فاصله نزدیک، دانه دانه به نظر می‌رسد. به همین دلیل برای داشتن بهترین تعادل بین قیمت و کارایی، می‌توانیم خرید تلویزیون LED 4K ال جی را به شما توصیه کنیم.

 

نساجی موزیک...
ما را در سایت نساجی موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ممود بازدید : 879 تاريخ : سه شنبه 9 دی 1399 ساعت: 22:30

کاربردهای گاز زنون چیست ؟

آیا می دانید کاربردهای گاز زنون چیست ؟ گاز زنون گازی بی رنگ، بدون بو با چگالی بالا است که در جدول مندلیف در گروه گاز های نجیب قرار دارد. نماد زنون Xe بوده و عدد اتمی آن 54 است. این گاز نجیب در درصد های بسیار کمی در جو کره ی زمین یافت می شود و نام آن را از واژه ای یونانی به معنی غریب اقتباس کرده اند.

مهمترین کاربردهای گاز زنون چیست ؟

نماد electro-flash نشان دهنده ی استفاده از گاز در فلاش دوربین است. معمولاً لوله ای پر شده از گاز زنون باالکترود هایی در دو انتها  و صفحه ای فلزی در وسط لوله فلاش را می سازند.

از گاز زنون در منابع  نوری تخصصی استفاده می کنند هنگامی که اتم های برانگیخته ی زنون نور آزاد می کنند، نور آفتایی زیبایی از لامپ ها منتشر می شود.

لامپ های پر شده با زنون به عنوان فلاش های الکترونیکی سرعت بالا در عکاسی حرفه ای کاربرددارند و همچنین در لامپ های ضد عفونی کننده در بسته بندی غذا و لیزر یاقوت نیز از این گاز استفاده می شود.

سیستم های نیرو محرکه یونی زنون در ماهواره ها برای نگهداری ان ها در مدار کاربرد دارد و فضاپیما ها نیز از این گاز در این راستا بهره می برند.

زنون دی فلوئورید در میکرو فرآورش سیلیکون استفاده می شود. همچنین در تولید داروی فلوئوروراسیل 5 برای درمان برخی از انواع سرطان نیز کاربرد دارد.

نقش بیلوژیکی زنون

زنون هیچ گونه نقش زیست شناختی ندارد و به خودی خود سمی نیست. اما ترکیبات معدودی که از آن تشکیل می شوند می تواند بسیار سمی باشند زیرا عامل اکسید کننده ی قوی هستند.

 

فراوانی زنون در طبیعت

حجم زنون در جو زمین در حدود 0.086 قسمت در میلیون است که مقدار بسیار کمی است. زنون در گروه گاز های نجیب قرار دارد. اما، به دلیل داشتن عدد اتمی بالا می توان در شرایط خاص وارد واکنش شود. تا کنون وجود بیش از 100 ترکیب شناخته شده از زنون اعلام شده است.

تاریخچه زنون

زنون اولین بار در جولای سال 1898 توسط ویلیام رامزی و موریس تراورز در دانشگاهی در لندن شناسایی شد. انها پیش از زنون موفق به استخراج نئون، آرگون و کریپتون از هوای مایع شده بودند و کنجکاو بودند تا گاز های جدید دیگری را در هوا کشف کنند.

ماشین هوای مایعی که توسط یک کارخانه دار ثروتمند به ان ها اهدا شده بود کمک کردتا گاز نادری مانند کریپتون را کشف کنند  و با بارگیری مجدد موفق شدند نهایتاً گاز سنگین تری را که همان زنون بود به دست بیاورند و آن را در گروه گاز های نجیب جای دادند.

در این متن شرح داده شده که کاربردهای گاز زنون چیست و چه مشخصات و ویژگی هایی دارد.

نساجی موزیک...
ما را در سایت نساجی موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ممود بازدید : 347 تاريخ : 25 فروردين 1399 ساعت: 15:39

فرش چیست ؟

انسان فرش را برای حفظ جان خود از رطوبت وسرما و جانوران زیر خاک بجای نی و حصیر و برگهای نخل بافت.

در واقع اولین فرشها از مدل نمد و جنس پشم بودند و انسانها زمانی که پشمهای رنگی را باهم در نمد مخلوط کردند پی به طرح و نقش فرش بردند که مهمترین بخش آن نیز به حساب می آید.

فرش پازیریک

البته فرشهای اولیه طرح گلیم بودند و اولین فرش یا قالیچه گره دار منقوش جهان، قالیچه ۲۴۰۰ ساله پازریک ایرانی است که با نقوش گلها و جانوران خیالی و تصاویرانسان با لباسهای هخامنشیان بافته شده و در موزه آرمیتاژ شهر سنت پیترز بورگ روسیه نگهداری می شود.

معمولترین فرش با دست از پشم و پنبه و ابریشم بافته می شود واین اواخرهم بوسیله ماشین با اکریلک هم بافته میشود.

فرش بسته به کیفیت آن از۵۰ هزار تومان الی ۱۰۰ میلیون تومان خرید و فروش میشود.

طرحهای فرش شامل : نقشه گردان و هندسی ، ابنیه و آثارباستانی، محرابی، گلهای ختایی، ترنج و لچک، جنگلی، باغی ، . . . و زیباترین و پرفروشترین طرح ها افشان، شاه عباسی، قاب قرآنی، بختیاری، ماهی، بته، طاقی،قابقابی وحیوانی و . . . میباشد و مرغوبترین فرشها مربوط به تبریز و با خطه آذربایجان میباشد.

در هنر و صنعت فرش بافی نقشه یک بخش مهم و به تعبیری اساسی‌ترین بخش کار به شمار می رود در کنار مسائل و عوامل مهمی که تشکیل دهنده اعتبار و ارزش فرش به حساب می‌آید اصالت و هویت ملی یک فرش از روی نقشه آن شناخته می‌شود.

سیر تحول طراحی فرش

تکنیک طراحی فرش نیز همچون خود فرش تحولات گوناگونی را پشت سرگذاشته است ابتدایی‌ترین نوع آن را می‌توان در بافت ذهنی یک قالی باف دانست

انواع نقشه قالی

نقشه قالی به چهار دسته تقسیم می‌شود .

نقشه‌های نقطه چین شده،نقشه‌هایی که بخشی از آن نقطه چین شده و بخشی دیگر از آن بدون نقطه است ،نقشه‌هایی که بدون نقطه چین می‌باشند،استفاده از عکس یا نقاشی بدون استفاده از نقطه‌چین،کامپیوتر و نقش آن در طراحی فرش

کامپیوتر به عنوان یک صنعت نوین در طراحی فرش و نقشه‌ می‌تواند یاری دهنده صنعت فرش ایران باشد

نقشه خوانی

سه روش برای نقشه خوانی وجود دارد.

۱٫ خود بافنده نقشه را در اختیار داشته باشد و با نگاه کردن به آن قالی را ببافد.

۲٫ فرددیگری که معمولا خود نیز در حال بافت است نقشه را با صدای بلند می‌خواند و یک یا چند بافنده دیگر طبق آن گره می‌زنند

۳٫ استفاد ه از کامپیوتر نقشه‌خوان ؛ این دستگاه به تازگی وارد صنعت فرش بافی شده است و هنوز به طور همه‌گیر مورد استفاده قرار نگرفته و در برخی از مناطق و سازمانها به کار گرفته شده است

کاغذ شطرنجی و انواع آن

کاغذ شطرنجی یا کاغذ نقشه کاغذی است که نقشه و طرح قالی بر روی آن کشیده می‌شود این کاغذ جدول بندی شده و هر مربع بزرگ آن به ده خانه طولی و ده خانه عرضی تقسیم می‌شود و هر مربع کوچک علامت یک گره است.

چگونگی تهیه نقشه فرش

برنامه اجرایی کار بافت فرش بر طبق طرح مورد نظر را نقشه فرش می‌گویند.

طرح فرش در ایران

مجموعه وضع ظاهری فرش که عبارت از نقش ، رنگ‌آمیزی ، بافت ابعاد و تناسب این عوامل در متن و حاشیه می‌باشد طرح فرش را شامل می شود طرح فرش ایران آمیزه‌ای است از هنر و صنعت و معتقدات و فرهنگ ایرانی که طی قرون و اعصار شکل گرفته متجلی گشته تکمیل گردیده به اوج رسیده و به جهانیان به عنوان بارزترین نشانه ذوق و سلیقه و عصاره هنر مردم این مرز و بوم ارائه شده است.

نساجی موزیک...
ما را در سایت نساجی موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ممود بازدید : 330 تاريخ : 8 فروردين 1399 ساعت: 15:49

اصول جزوه نویسی
اصول جزوه نویسی
برای نوشتن جزوه، آشنایی با روش جزوه نویسی امری ضروری است. لذا اگر تاکنون تلاش کرده اید جزوه ای خوب بنویسید، اما نتوانستیه اید چنین جزوه ای داشته باشید، به این دلیل است که بدون توجه به اصول جزوه نویسی، اقدام به نوشتن جزوه نموده اید.
شرح جزوه:
جزوه جهت شکل گیری و تکمیل به زمان نیاز دارد، لذا جزوه نویس نباید هیچ عجله ای در نگارش جزوه خویش داشته باشد. آنچه برای نوشتن جزوه به جزوه نویس گفته می شود، باید مدتی در ذهن جزوه نویس بماند تا هم بتواند مباحث مربوط به جزوه را برای خود مرور نموده و هم در رابطه با عناصر تشکیل دهنده آن جروه تفکر کند. هر جزوه ای بعد از طی مدت زمانی، از ذهن جزوه نویس جدا شده و بر کاغذ سفیدی که بر آن جزوه می نویسد، خواهد افتاد.
مراحل جزوه نویسی:
1- دانستن موضوع جزوه  
2- دانستن پیامی که جزوه به جزوه نویس می دهد.
3- نوشتن جزوه
4- مرور مجدد جزوه
نکات ضروری در نگارش جزوه یا هنگام دانلود جزوه آماده :
1- جزوه نویس ابتدا باید بداند جزوه خود را در چه زمینه ای می نویسد.
2- جزوه نویس باید بر اساس زمانی که در اختیار دارد، شیوه نگارش جزوه خود را تنظیم نماید. به عنوان مثال، فرض کنید جزوه نویس تمایل دارد مدتی طولانی مشغول نوشتن جزوه باشد، در این صورت باید جزوه ای را انتخاب نماید که بتواند روی آن جزوه کار بیشتری کرده و زمان بیشتری را صرف نگارش جزوه کند.
3- جزوه نویس باید دقت کند که نباید با موضوع های طولانی برای جزوه نویسی، جزوه کوتاه نوشت. در این حالت جزوه وی صرفاً دارای مباحث کلیدی جزوه و تیتروار خواهد شد و خوانندگان جزوه را سردرگم خواهد کرد.
3- آنچه جزوه نویس تمایل دارد در جزوه خود بیان کند، نباید به شیوه ای مستقیم بیان شود، بلکه جزوه باید بگونه ای نوشته شود که خواننده جزوه به مرور در طول مطالعه جزوه بتواند مطالب موجود در آن را درک نماید. برای این کار شاید لازم باشد ابتدا مقدمه ای برای جزوه نوشته شود و نکات ضروری جزوه در ابتدای آن به صورت نکات کلیدی بیان گردد. چراکه بیان نکات کلیدی در ابتدای جزوه می تواند مباحث کلی جزوه را با قدرت بیشتری برای خوانندگان جزوه به نمایش بگذارد.
4- یک جزوه نویس برای نوشتن جزوه خویش می تواند نقشه ای داشته باشد که طی آن مرحله به مرحله جروه خویش را دنبال کند. جزوه نویس می تواند کلیه نکات کلیدی جروه خویش را در نقشه جزوه برای خوانندگان جزوه به نمایش گذارد. درواقع پس از تکمیل نقشه جزوه و بیان نکات کلیدی موجود در جزوه است که جزوه نویس قادر خواهد بود به دنبال نوشتن اصل جزوه خویش برود.
5- مباحث مطرح شده در جزوه باید کاملاً واضح و شفاف نوشته شوند. بدین صورت که ابتدا مشخص شود جزوه از چه نقطه ای آغاز شده، سپس این جزوه چه مسیری را طی کرده تا به نقطه پایانی جزوه رسیده است.
حداقل توقعی که خوانندگان جزوه از جزوه خود دارند این است که قادر باشند نقشه کلی جزوه را در صورتی که در ابتدای آن جزوه نمایش داده نشده باشد، برای خود به صورت نکات کلیدی تعریف کنند. یعنی قادر باشند بگویند جزوه موردنظر در رابطه با چه موضوعی است و اینکه این جزوه چگونه آغاز شده و چگونه به نقطه پایانی جزوه رسیده است.
6- جروه نویس باید قادر باشد برای هر مبحثی که در جزوه خود نوشته است، دلیلی محکم ارائه دهد و علت بروز حادثه مذکور را در جزوه خویش به صورت شفاف بیان کند.
7- در هر جزوه، باید اسامی افراد به همراه زیرنویسی برای جزوات که مربوط به اسامی لاتین بیان شده در جزوه می باشند، مشخص شود.
8- جزوه باید در خدمت نکات کلیدی مطرح شده در ابتدای جزوه باشد، نه نکات کلیدی در خدمت جزوه. چراکه گاهی ممکن است در اواسط جزوه نویسی، مطالبی به ذهن جزوه نویس خطور کند که هیچگونه ارتباطی با موضوع جزوه ندارند. در این حالت، جزوه نویس با مراجعه با نقشه مسیر خود و نکات کلیدی که در ابتدای جزوه مطرح کرده است می تواند به مسیر قبلی جزوه خویش بازگردد و با انتقال پیام اصلی جزوه به خوانندگان جزوه، کیفیت واقعی جزوه خود را حفظ کند.
سئوال: چگونه اسامی ضروری را در جزوه خود بیان کنیم؟
پاسخ سوال: نوشتن دقیق نام فارسی افرادی که در جزوه پیامی از آن ها نقل شده است و بیان نام آن ها به صورت زیرنویس در پایین صفحه جزوات ضروری است.
سؤال: چنانچه تمایل داشته باشیم در جزوه خود نقل قول کسی را بیان کنیم، چگونه باید جزوه را بنویسیم؟
پاسخ سوال: برای بیان نقل قول در جزوه نویسی بهتر است جمله موردنظر را در جزوه خود داخل گیومه قرار داده و منبع آن را بعد از گیومه و یا در زیرنویس جزوه بیان کنیم.
نکات کلیدی در نگارش جزوه:
1- در جزوه بهتر است مطالبی را بیان کنید که مباحث اصلی جزوه را تشکیل می دهند. در غیر این صورت، جزوه شما ممکن است ذهن خواننده جزوه را پراکنده ساخته و از مرغوبیت جزوه بکاهد.
2- در جزوه لزومی ندارد کلیه جزئیاتی را که موردنیاز خواننده جزوه است، بیان نمایید، چراکه در این حالت جزوه شما بی شباهت به کتاب درسی نخواهد بود.
3- در جزوه صرفاً باید مطالبی را بیان کنید که جزء نکات کلیدی جزوه محسوب شده و برای پاسخ دهی به سئوالات درسی به مطالعه آن ها در جزوه نیاز خواهید داشت. با توجه به نکات کلیدی مطرح شده در جزوه، می توان برخی از مباحث اساسی تر جزوه را در کتاب های درسی جستجو نمود.
4- بهتر است جملات جزوات را به حالت خبری در جزوه نگارش کنید تا احساس بهتری از خواندن جزوه برای خواننده جزوه ایجاد گردد.
5- در جزوه بهتر است هر جمله ای که به صورت نقل قول بیان می شود، منبع آن نیز در جزوه نوشته شود.
 
نساجی موزیک...
ما را در سایت نساجی موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ممود بازدید : 323 تاريخ : 8 فروردين 1399 ساعت: 16:2

خبرنامه

عضویت

نام کاربري :
رمز عبور :